W Dolinie Bobru 17.03.2011

W dniu 17 marca 2011 roku mieliśmy okazję uczestniczyć w wycieczce w ramach projektu "Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji". Celem wyjazdu miało być poznanie bioróżnorodności i zależności między organizmami świata przyrody oraz poznanie dziedzictwa kulturowego, naukowego i historycznego Doliny Bobru. Na jednodniową wycieczkę pojechali wybrani uczniowie z naszego Liceum i z Gimnazjum w Cieszkowie.
Pierwszym miejscem, które zwiedziliśmy, było Muzeum Przyrodnicze w Cieplicach z bardzo bogatą wystawą eksponatów różnych zwierząt. Najbardziej spodobały mi się motyle, ptasie jajka i ptaki. Cechowała ich różnorodność gatunków, wielkość i piękne, oryginalne ubarwienie. Następnie udaliśmy się do Siedlęcina gdzie znajduje się wieża rycerska. Jest ona największą średniowieczną wieżą mieszkalna w Polsce oraz najlepiej zachowaną tego typu budowlą w Europie Środkowej. Wewnątrz wieży są freski o sir Lancelocie z Jeziora. Później pojechaliśmy zobaczyć Zaporę na Bobrze, jednak zła pogoda uniemożliwiła nam podziwianie widoków.
Kolejnym punktem zwiedzania był zamek Wleński Gródek. Okazało się, że niestety nie możemy go obejrzeć, ponieważ jest zamknięty. Potem udaliśmy się do Lwówka Śląskiego gdzie mieliśmy zaplanowany posiłek, a następnie zwiedzanie rynku, murów obronnych i ratusza. Widzieliśmy również w Lwówku jeden z najstarszych browarów. Zaciekawiła mnie budowla ratusza z okresu gotycko-renesansowego, z dużą wieżą zegarową.
Ostatnim miejscem naszej wycieczki było zwiedzanie fabryki ceramiki w Bolesławcu. Zapoznaliśmy się z metodami wyrobu naczyń ceramicznych i ich zdobieniem. Zakład ten cieszy się popularnością, odwiedza go bardzo dużo turystów z Polski i z zagranicy. W czasie naszego pobytu spotkaliśmy grupę zwiedzających z Anglii, którzy kupowali zastawy i inne wyroby ceramiczne. Pomimo, że wycieczka trwała jeden dzień i była wyczerpująca, dostarczyła mam dużo nowych wrażeń. Dzięki niej zobaczyliśmy ciekawe miejsca o których słyszeliśmy, ale nie widzieliśmy.